zaterdag 4 april 2015

Nieuwe schoenen, nieuwe buren


Wat is dat toch met al dat wandelen?
Kunnen de HH niet gewoon thuisblijven, een baan zoeken, zinvol de tijd besteden, etc. ? Dergelijke vragen zouden zo maar in uw welgevallige hoofdjes kunnen optreden op het moment van het bezit van een dergelijk hoofd. (tip: meestal te vinden aan de bovenzijde van uw lichaam).
Tja, dan kunnen de HH wel weer argumenten hier tegenover plaatsen die recht doen aan het gelijk van de HH.
Vooraf dient te worden opgemerkt dat op het moment dat de wandelingen op het weeweewee zouden worden gepubliceerd de HH zouden afzien van een verhoging van hun vergoeding. Zodra dit gebeuren naar de beurs wordt gebracht ontstaat een onlosmakelijk geheel waarbij genoemde vergoeding weer in lijn wordt gebracht met verwante vergoedingen die in het buitenland worden betaald voor dergelijke activiteiten. Nou, als de HH zouden willen dan waren zij.... Maar zo kent u ons niet en dat is maar goed ook.
Vandaar dat wij onze doelstelling maar eens vergelijken met die van de bankenHH.

Banken-eed:

  • Ik verklaar dat ik mijn functie als bankier integer en zorgvuldig zal uitoefenen.
  • Ik zal een zorgvuldige afweging maken tussen alle belangen die bij de bank betrokken zijn, te weten die van de klanten, de aandeelhouders, de werknemers en de samenleving waarin de bank opereert.
  • Ik stel in die afweging het belang van de klant centraal en zal de klant zo goed mogelijk inlichten.
  • Ik zal mij gedragen naar de wetten, de reglementen en de gedragscodes die op mij als bankier van toepassing zijn.
  • Ik zal geheim houden wat mij is toevertrouwd.
  • Ik maak geen misbruik van mijn bancaire kennis.
  • Ik zal mij open en toetsbaar opstellen en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving.
  • Ik zal mij inspannen om het vertrouwen in het bankwezen te behouden en te bevorderen.
  • Ik zal zo het beroep van bankier in ere houden.
Dan de HH-eed:
  • Ik verklaar dat ik mijn functie als wandelaar integer en zorgvuldig zal uitoefenen.
  • Ik zal een zorgvuldige afweging maken tussen alle belangen die bij de wandeling betrokken zijn, te weten die van de natuur , de mede-wandelaars en de samenleving waarin de HH opereren.
  • Ik stel in die afweging het belang van de wandeling centraal en zal de bloglezers zo goed mogelijk inlichten.
  • Ik zal mij gedragen naar de wetten, de reglementen en de gedragscodes die op mij als wandelaar van toepassing zijn.
  • Ik zal delen wat mij is overkomen.
  • Ik maak zelden misbruik van mijn wandel kennis.
  • Ik zal mij open en toetsbaar opstellen en ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving.
  • Ik zal mij inspannen om het vertrouwen in het wandelen in het algemeen en in de HH-wandeling in het bijzonder te behouden en te bevorderen.
  • Ik zal zo het beroep van wandelaar in ere houden.
  • Ik zal alle feiten omtrent de gedronken bieren en de genuttigde spijzen bekend maken
  • Mochten de ontvangen donaties onvoldoende zijn dan vervallen hiermee alle bovenstaande reglementen
Om deze redenen is het meer dan duidelijk dat ieder vergelijk puur berust op fictie en dat ook wij geen garanties geven noch over het verleden, noch over het heden. Over de toekomst kunnen wij slechts zeggen: de tijd zal het ons leren.

De schoenen:Mooi, nieuwe schoenen waren er voor HF. De leerlucht achtervolgde ons dan ook de hele wandeling. Vandaar dat genoemde sympathieke schavuit zelf al het idee opperde om niet al te lang te vergaderen en zo'n slordige 15 km moest meer dan genoeg zijn. Een beetje in het geheim had hij reeds een wandeling gezocht zodat het voor ophaalHH een verrassing moest blijven. 



De buren:Mooi, nieuwe (over) buren voor HF. Vandaar toch vrij snel instappen (HH was vandaag en de komende zweedse ritten benoemd tot KDS) en weg wezen. Niet te ver en HH mocht van HF niet links gaan rijden. Ach, de afrit en alle snelheidscontroles moesten worden eerbiedigd. HH vertelde in vertrouwen dat hij toch een kleine donatie had overgemaakt naar je CJIB, want daar heeft men het vanwege de actief van het politie-volk ook niet zo makkelijk.


De route:


Zoals u ziet betreft het een rondwandeling zodat het in feite (n)ergens om gaat. Parkeren doet u ergens in een woonwijk, wij deden dat bij de pedicure, want het zou zomaar kunnen zijn dat achteraf ingrijpen noodzakelijk bleek. En dan begon het echt, schoenenwissel, apparatuur aan, KDS en op weg.
Aangezien de chauffeur schrijft, rijdt en betaalt behoefde HH slechts om zich heen te kijken. Dat ging hem verrassend goed af. Zeker nu de weergoden het droog beloofden te houden zodat de natte bril niet voortdurend het uitzicht belemmerde. 


De wandeling:

Een meneer die vrachtwagens bestuurt konden wij betrappen op transport van wandelschoenen in de hand. Het doel heiligt de middelen en op deze manier blijven ze lekker nieuw. Zoiets hadden wij nog niet bedacht.
Tijd om erbij stil te staan was er niet want er moest doorgewandeld worden naar het volgende hoogtepunt. Roofvogens en bepaalde faciliteiten. Dat dit mede ingegeven is door de onbekendheid van de HH met dergelijke zaken weerhoudt ons er geenszins van om genoemde kennis toch met u te delen. (zie ook de HH-eed).

Voor sommigen is er plaats in een gesloten inrichting. Mogelijk worden hier zaken uitgebroed, maar wellicht is er slechts sprake van een kenniscentrum.
Ach, zo meanderend langs oude dijkjes kan men zich een voorstelling maken van het leven voor de komst van de HH en het leven erna. Wat ook voorkeurt, hetzelfde is niemendal. 
Uitgebreide natuurpassages volgden, waarbij de in het verleden opgedane kennis toch wel van zich liet spreken. Zo konden wij vrij gemakkelijk bomen van eenden onderscheiden. Zo ziet u maar, de winnende aanhouder.
Op de Rhoonsedijk en wat later volgde eigen inbreng die er niet voor zorgde dat paniek een medewandelaar werd want er kon vrij snel weer worden aangehaakt.
Het kasteel werd angstvallig vermeden zodat snel kon worden verdergewandeld. Poortugaal met verstopte kerk werd doorstoken maar ook weer verlaten. Langs verdwijnpaarden (familie van Hans K.) werd dan middels doorsteek langs slecht verfwerk de auto weer bereikt. Aldaar bleek dat de pedicure weliswaar open was maar niet gevisiteerd behoefde te worden.

Drank en spijzen:
Onder de Brienenoord in Oud-IJsselmonde werd verpozing gezocht en aangeboden onder het genot van een enkel paasei en een boer. Een bekende dame bleek fysiek eigenschappen te bezitten die wij niet hadden hoeven te beweten en vaste stekken werden door de HH in bezit gehouden zodat het weekprogramma van de vaste gasten moest worden aangepast.
Dubbel Leffe en vanwege de haast alleen bitterballen en geen mix werden ons deel.

Wij wensen u fijne paasdagen en een naadloos vervolg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten